Veel gestelde vragen diëtist.

Hieronder vind je de veel gestelde vragen aan de diëtist.

Als ik losse afspraken wil boeken, ben ik dan verplicht een intake gesprek af te nemen?

Strydlust vindt het belangrijk dat er gekeken wordt naar het hele plaatje van iemand. Daarom is het belangrijk om een intake gesprek te hebben, zodat hier voldoende tijd en aandacht aanbesteed kan worden.

Heb ik een verwijzing nodig?

De diëtist is direct toegankelijk, waarvoor een verwijzing niet nodig is. Een verwijzing kan zinvol zijn, voor de contactgegevens van de huisarts. Daarnaast eisen veel zorgverzekeraars deze, anders vergoeden zij (een deel van) de behandeling niet.

Is het mogelijk om live contact te hebben?

Strydlust heeft geen vaste locatie, maar kan wel bij jou aan huis komen!

– Toeslag huisbezoek <5km
€ 17,50
– Toeslag voor huisbezoek >5km tot een max. van 15km
€ 35,-

Wat heb ik nodig tijdens de eerste afspraak?

Zorg dat je een geldig legitimatiebewijs bij de hand hebt. Daarnaast kan het zinvol zijn om medicatielijsten en eventueel supplement gegevens, welke ingenomen worden erbij te houden tijdens het eerste consult.

Wordt mijn behandeling vergoed?


Alle afspraken zijn op factuurbasis. Waarbij jezelf de factuur in kunt dienen bij jouw zorgverzekeraar.

De diëtist valt onder de basisverzekering en wordt voor 180 minuten (deels) vergoed. Echter gaan deze afspraken eerst van het eigenrisico af. Twijfel je hierover, neem voor de zekerheid contact op met jouw zorgverzekeraar.

Hoe ziet het behandeltraject eruit?

Tijdens het intakegesprek gaan we samen kijken naar jouw hulpvraag.

Daarnaast zullen er vragen gesteld worden, om een goed beeld te krijgen over jouw huidige leefpatroon, voedingspatroon en beweegpatroon.
Soms kan aanvullend onderzoek nodig zijn, dit zal besproken worden tijdens het intakegesprek.